Törpskwis in Stevensweert op 12 oktober door CV De Leefhobbers

Op 12 oktober hebben we met de carnavalsvereniging “De Leefhöbbers” een heel nieuw item, namelijk de nieuwe Törpskwis.
We hebben begin Augustus besloten om dit initiatief uit te gaan voeren. Een gekende dorpsquiz die mensen, jong en oud, en vooral in de komende jaren meerdere verenigingen moet verbinden.

Wanneer?
Dit jaar is op zaterdag 12 oktober de eerste Törpskwis in Stevensweert. In deze kwis nemen teams (6-14
personen) het tegen elkaar op. Je wordt getest op kennis van Stevensweert, je moet doe-opdrachten
uitvoeren, speuropdrachten uitvoeren en je muzikale kennis gebruiken. En als je dan ook nog iemand
in je team hebt die kan puzzelen, dan komt het helemaal goed.

Hoe werkt het?
Meld je aan via secretariaat@leefhobbers.nl en dan kun je met je team deelnemen. Na aanmelding volgt later een inschrijfformulier. Het inschrijfgeld is €35 per team. Zoek een locatie uit waar je op de kwisdag de kwis kan spelen. Elk team krijgt een oproep om de kwisklapper op te komen halen en krijgt ook bericht hoe laat deze diezelfde avond weer moet worden ingeleverd. Dus die dag moet je een paar uur met je team aan de slag.

Wat heb ik nodig?
Een kwishonk. Een adres in Stevensweert waar teamleden met de fiets naar opdrachten toekunnen.
Zorg ook dat je jaarboeken van Amici Insulae klaar hebt liggen, en dat de computer met Wikipedia klaarstaat. Weet je trouwens dat er ook vele boeken over Stevensweert zijn geschreven??

Wat kan ik winnen?
Een gedeelte van de totale inleg gaat naar je team. De organisatie heeft ook enkele centjes nodig voor de onkosten. Het gros echter gaat naar een nog nader te bepalen investering in Stevensweert.

Niet in Stevensweert geboren, en nu?
Iedereen die in Stevensweert woont kan meedoen en kan winnen. Het wordt niet alleen maar een kennis- en feitenquiz vanuit de historie. Dus elk team heeft evenveel kans om te winnen.