Vitale Club voor verenigingen en stichtingen Maasgouw

Beste meneer/mevrouw,

Wel.kom gaat in de gemeente Maasgouw de Vitale Club Tool inzetten, met als doel inzicht te krijgen in de vitaliteit en toekomstbestendigheid van de verenigingen en stichtingen in de gemeente Maasgouw.
Aan de hand van de uitkomsten zullen wij een adviesrapport opstellen voor de gemeente Maasgouw. Door het invullen van de Vitale Club helpt u ons, maar vooral uw vereniging om gerichter te kijken naar kansen binnen het verenigingsleven, maar ook waar heeft het verenigingsleven een hulpvraag heeft liggen. Het is dus van groot belang dat uw vereniging deelneemt en de Vitale Club. Het kan zijn dat uw verenigingen niet op alle vragen een antwoord heeft. Vult u dan aub het antwoord in wat het meest overeenkomt met uw verenigingssituatie.

De Vitale Club Tool bestaat uit een vragenlijst van 38 ja/nee vragen, verdeeld over acht onderwerpen.
De onderwerpen die aan bod komen zijn: beleid en organisatie, kader, leden, aanbod, financiën, samenwerking, maatschappelijke rol en veilig spel- en leerklimaat.
Het is dus belangrijk om de gegevens van de vereniging die hiermee te maken hebben, er even bij te zoeken.

Tijdens een Verenigingscafé dd. 25 september 2024 zullen de resultaten besproken worden.
In het najaar willen wij per één of twee dorpskern(en) een bijeenkomst houden om dieper in te gaan om de resultaten van de desbetreffende vereniging in de dorpskern te bespreken. Hierin kunnen ook eventuele tips en verbeterpunten worden besproken om uw vereniging meer vitaal te maken.

Hieronder de link om bij de vragenlijst te komen:

Alvast bedankt voor het invullen! (wilt u zo vriendelijk zijn om deze vragenlijst vóór 1 augustus 2024 in te vullen)

We zien ernaar uit om met jullie op woensdag 25 september in zalencentrum De Spil, suikerdoossingel 55-57 te Maasbracht de resultaten aan u kenbaar te maken.

Met vriendelijke groet,
Sanne Hermsen