Multi Functioneel Centrum (MFC) Stevensweert

Beste dorpsgenoten,

Nu het voorstel voor de bouw van het Multi Functioneel Centrum in Stevensweert unaniem door de raad van de gemeente Maasgouw is aangenomen, gaan we op deze pagina alle informatie verstrekken over de verdere gang van zaken en de realisering van dit bijzondere project.

Voorstel voor bouw MFC unaniem door raad aangenomen

Raadsbesluit MFC Stevensweert.

Ons agendapunt was bij deze raadsvergadering (9 juli) als nummer 4 geagendeerd. Echter op nummer 3 stond ‘Toekomst Clauscentrale’. We hebben met maar liefst een vijftigtal enthousiaste dorpsgenoten daarom moeten wachten van 19.30 tot 22.00 uur voordat ons agendapunt MFC besproken werd.  Dat was een ‘lange zit’. Vele verenigingen en stichtingen waren aanwezig waarbij diverse verenigingsmensen (KVW, harmonie, voetbal en EHBO) in verenigingstenue vertegenwoordigd waren, wat een mooie uitstraling gaf en onze aanwezigheid extra cachet gaf.

Bij de behandeling van ons agendapunt MFC Stevensweert (om 22.00 uur) werden de ingediende moties na discussie aangenomen  Dit was positief omdat de optie ‘sportzaal en verplaatsing tennisvelden’ hiermee nogmaals onderzocht worden en voor de toekomst ook als optie behouden blijven. Unaniem werd het voorstel voor de bouw van een MFC (zonder sportzaal) door de raad aangenomen. Dit werd vanuit de tribune door de aanwezige dorpsgenoten met een luid applaus begeleid.

Enthousiast en met trots keerden we om 23.00 uur terug naar ons dorp. Dank aan allen die tijdens deze raadsvergadering acte de présence hebben gegeven. Het geeft ons allen een goed gevoel om samen met de bouw van ons MFC aan de slag te gaan. We zullen op korte termijn alle verenigingen en stichtingen uitnodigen om het vervolgtraject te bespreken.

Werkgroep dorpsraad MFC

Bekijk de raadsvergadering van 9 juli
Klik op de afbeelding om het besluit te downloaden
Bekijk de commissievergadering van 20 juni